Erste Ausgabe der daily digital facts

News vom 16.08.2017


Erste Ausgabe der daily digital facts

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Die daily digital facts ist die neue Markt-Media-Studie der AGOF. Sie beinhaltet neben den etablierten Leistungswerten der Vorgänger-Studie digital facts die detaillierten Reichweiten jedes einzelnen Tages.

Damit ermöglicht sie erstmals, individuelle Zeiträume für die Mediaplanung zu verwenden, also z.B. die Osterferien, ein politisches Ereignis oder alle Tage, an denen eine Olympiade stattfindet etc.

Bei der heutigen Veröffentlichung handelt es sich um die erste Stufe der daily digital facts. Die darin enthaltenen Daten von April bis Juli 2017 sind auf Basis des neuen Methodenmodells und Verfahrens erhoben worden und beinhalten bereits die Reichweiten aller Einzeltage sowie die Möglichkeit, individuelle Zeiträume zu planen.
Für eine kurze Übergangszeit werden die Einzeltage eines Monats im Folgemonat ausgewiesen werden.
Im zweiten Schritt, voraussichtlich ab Herbst, wird dann auf eine tägliche Veröffentlichung umgestellt. D.h. die finale daily digital facts wird jeden Vormittag veröffentlicht und die Reichweiten des Vortages beinhalten.

Mehr über dieses Thema können Sie in der Pressemitteilung vom 16.08.2017 nachlesen:
Zur Pressemitteilungqqq

News from the 16th of August 2017


First issue of the daily digital facts

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The daily digital facts is the new market media study created by AGOF. It includes the established currency standard of the former study digital facts, as well as detailed digital reach levels for each individual day.

Thus, it is possible to use individual periods for digital media planning for the first time. Events such as public holidays, political occurrences or world championships can now be considered and analysed in detail.

Todays issue is about the first stage of the daily digital facts. The contained data from April until July 2017 were compiled based on the new method model and procedure. Reach levels for every individual day as well as the opportunity to plan particular periods are already included.
For a short interim period, the individual days of a month will be declared in the following month.
In the second step, likely starting in autumn, it will be switched to a daily issue.
This means the final daily digital facts will be released every morning and include the reach levels of the previous day.

For more information concerning this topic, please see the press release from the 16th of August 2017:
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